Så använder du kioskläget
För vissa branscher är det lämpligt att kunden kan lämna feedback direkt i exempelvis butiken. Recensionshanteraren har därför ett kioskläge, som innebär att man med hjälp av exempelvis en iPad vid utgången låter kunderna ge sin feedback.
För att undvika att recensioner på Google och Facebook kommer från samma IP-adress och plats, som kan aktivera spärrar hos dem, kan man endast lämna direktomdömen och svara på kundundersökningsfrågor i kioskläget. Istället kan det skickas ett uppföljande mail till kunden där man ber om en recension på externa recensionssajter.
Inställningar för kioskläget
Gå till Settings och välj Kiosk Mode. Upplägget här är samma som i våra andra feedbackflöden, där du ställer in varje steg genom att klicka på Edit bredvid varje post. Här kan du också aktivera eller inaktivera uppföljningsmailet för externa recensioner.
När du är klar med dina inställningar hittar du en länk hittar du en länk på vänster sida som går till kiosklägets sida. Kopiera länken och öppna den i en webbläsare på din surfplatta så är du igång!